2024-2025 Yatay Geçiş Duyuruları

09 Temmuz 2024 Salı

  • 2024-2025 Akademik Yılı yatay geçiş başvuruları 15-21 Temmuz 2024 tarihleri arasında üniversite bilgi yönetim sistemi platformundan çevrimiçi (https://ubys.ibu.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=5) olarak yapılacaktır.
  • Fakültemiz programlarına ilişkin kontenjanlar aşağıdaki tabloda verilmiştir.
 
PROGRAM 2. Sınıf 3. Sınıf
Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr. 4 4
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Pr. 4 4
İngilizce Öğretmenliği Pr. 3 3
Müzik Öğretmenliği Pr. 6 6
Okul Öncesi Öğretmenliği Pr. 6 6
Özel Eğitim Öğretmenliği Pr. 5 5
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Pr. 5 5
Resim-İş Öğretmenliği Pr. 6 6
Sınıf Öğretmenliği Pr. 6 6
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr. 4 4
Türkçe Öğretmenliği Pr. 4 4
  • Posta, e-posta, kargo, faks aracılığıyla gönderilen başvurular işleme alınmayacaktır.
İlan edilen tarihler arasında süreleri içerisinde çevrimiçi başvuruda bulunacak öğrenci adayları istenilen bilgi ve belgeleri eksiksiz, onaylı ve gerçeğine uygun biçimde bilişim sistemimize yüklemesi gerekmektedir. Başvuru süresi tamamlandıktan sonra başvuru yapılamaz ve başvuru dosyasına belge eklenemez.


KURUMLARARASI YATAY GEÇİŞ BAŞVURUSUNDA GEREKLİ BELGELER:

1- Öğrenci Belgesi (onaylı veya e-devlet üzerinden alınan belge)
2- Transkript (Not Dökümü) (onaylı veya e-devlet üzerinden alınan belge)
3- Disiplin Belgesi (onaylı),(Öğrenci Belgesi veya transkriptinde belirtilmemiş ise)
4- ÖSYS Sınav Sonuç Belgesi (Yerleştiği Üniversiteyi Gösteren)
5- Ders İçerikleri  (Üniversitenin Web sayfasından alınan )
6- II. Öğretimden I.Öğretime Geçiş için %10 Başarı  Belgesi (Onaylı)
7- İngilizce Öğretmenliği Programına yapılacak başvurularda Hazırlık Sınıfı Okuduğuna Dair ve Başarı Puanını Gösterir Belge (Öğrenci Belgesi veya transkriptinde belirtilmemiş ise)
  • BAŞVURU İNCELEME ve DEĞERLENDİRME İŞLEMLERİ
Adayların başvuruları, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" nde belirtilen ilkeler çerçevesinde incelenecek ve değerlendirilecektir.
  • Ön Değerlendirme Süreci:
a) İlgili yönetmelikte anılan asgari GANO ve merkezi yerleştirme puanını sağlayamadığı, tanımladığı verilerde ve belgelerde eksiği, onaysız belgesi, veri ile belgesi arasında uyumsuzluk bulunduğu belirlenen adayların başvuruları gerekçesi açıklanarak geçersiz sayılır,
 
b) Geçerli başvurusu olan öğrenciler, 100’lük genel not ortalaması ile kayıtlı olduğu diploma programına kaydolduğu yılda, başvuru yaptığı diploma programının yerleştirme puan türünde ÖSYS/YKS’den aldığı yerleştirme puanının yüzde sekseni (%80) toplanması sonucu elde edilen değerlendirme puanına göre sıralanır (Değerlendirme Puanı = 100’lük not ortalaması + ÖSYS/YKS Puanı x 0,8). Değerlendirme puanının eşitliği halinde ÖSYS/YKS puanı yüksek olana öncelik verilir.
 
  • SONUÇLARIN İLANI
Değerlendirme sonuçları 2 Ağustos 2024 Cuma günü saat 16:00 da UBYS başvuru yönetimi modülünden ve fakülte web sitesinden ilan edilecektir.
 
  • KURUMLARARASI YATAY GEÇİŞ KAPSAMINDA KAYIT KABUL İŞLEMLERİ
  • Kurumlararası Yatay Geçiş kapsamında lisans programlarımıza yerleşmeye hak kazanan öğrenci adaylarının kayıt-kabul işlemleri fakültemizde yapılacaktır.
  • Kayıt başvurusuna gelmeden önce, başvuru dilekçesi bilgisayar ortamında doldurulmalı ve gerekli belgelerin çıktısı alınmalıdır.
  • Başvuru şahsen yapılmalıdır. Öğrencinin hazır bulunamadığı durumlarda ise noter onaylı vekâletnameye sahip vekili tarafından yapılan kayıt başvurusu yapabilir.
  • Başvuru dilekçesi dışındaki diğer belgelerin asıl sureti veya fotokopisi teslim edilmeyecektir.
  • Posta, kargo, faks ve diğer iletişim araçları üzerinden yapılacak kayıt başvuruları işleme alınmaz.
  • Aşağıda ilan edilen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Takvimde belirlenen süreler içinde kaydını yaptırmayan asıl adayın yerine yedek adayın kaydı alınır.
  • Aşağıda yazılı belgelerden herhangi birisi ibraz edilemez ise kayıt yapılmaz.
Yatay Geçiş Önemli Tarihler
Online Başvuru Tarihleri 15-21 Temmuz 2024 saat: 23.59'a kadar
Sonuçların İlan Tarihi 02 Ağustos 2024
Kazanan Asıl Öğrenci Kayıt Tarihleri 12-16 Ağustos 2024 (Mesai saatleri arası)
Yedek Öğrenci Kayıt Tarihleri 19-23 Ağustos 2024 (Mesai saatleri arası)
Kayıt Yeri BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, Eğitim Fakültesi
 
Öğrenci Kayıt Kabul İşlemi İçin Gerekli Belgeler: 
  1. Başvuru Dilekçesi  (Dilekçeyi bilgisayar ortamında doldurmak üzere İNDİRİNİZ.)
  2. T.C. Kimlik Kartı veya Nüfus Cüzdanı  (Aslı)
  3. Öğrenci Belgesi  (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
  4. Transkript Belgesi (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
  5. Disiplin Durumu Belgesi (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
  6. Yatay Geçişte Sakınca Yoktur Belgesi (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
  7. %10 Başarı Dilimi Belgesi (II. öğretimden I. öğretime başvuranlar) (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
  8. Hazırlık Sınıfı Durum Belgesi  [Öğretim dili kısmen veya tamamen İngilizce olan bölümlere başvuranlar] (Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu ve başarılı olduğunu gösterir belge veya YÖK tarafından tanınan ulusal ve uluslararası geçerliliği olan yabancı dil belgesi)
  1. Lisans programlarımıza kayıtlanan öğrencilerin daha önceki yükseköğretim kurumundan kaydının silinmesine ilişkin işlem süreci, öğrenci kayıt-kabul tarihleri bitiminden sonra başlatılacaktır. Öğrenci, bu işlem için üniversitemize ve diğer üniversiteye ayrıca başvuruda bulunmayacaktır.