BAŞVURULAR
Bölümlerimizin lisans programlarında öğrenimlerini sürdürmekte olan öğrenciler, eğitim öğretim sürecini kapsayan konularla ilgili öneri, talep, itiraz ve şikayetlerini Dekanlığımıza bağlı Bölüm Başkanlıklarımıza / idari birimlerimize yazılı dilekçe vermek suretiyle bildirmektedirler. Öğrencilerimizin idari birimlerimize yaptıkları başvurularda Üniversitemizin ilgili mevzuatlarına uygun olmayan, eksik/hatalı oluşturulan cümleler nedeniyle anlaşılamayan ifadeler, kalem kullanılmak suretiyle doldurulan dilekçelerde okunmasında güçlük yaşanan yazı biçimleriyle karşılaşılmaktadır. Bu bağlamda ortaya çıkabilecek sorun ve mağduriyetleri önlemek için Üniversitemiz mevzuatları referans edinilerek düzenlenmiş, belirli ölçütlerle çerçevelendirilmiş, içerisindeki tanımlı alanlara veri girişi yapılabilen, içeriğinde konusu, kapsamı, süresi, iş akışı süreçleriyle ilgili yönlendirici bilgi notları yer alan, sanal ortam araçlarında (masaüstü / dizüstü bilgisayar) doldurulmak üzere tasarlanan öğrenci dilekçe formları web sitemizde iç paydaşlarımızın kullanımına sunulmuştur. Öğrenci başvurularında kullanılacak formların doldurulmasında dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir;
1) Başvurularda aşağıdaki tabloda yer alan PDF biçimli formlar kullanılmalıdır.
2) Form düzenlenirken, formun kapsamı ve başvuru süresi dikkate alınmalıdır. Kapsam dışında kalan ve süresinden önce / sonra yapılan başvurular işleme alınmaz.
3) Formların sanal ortam araçlarına (masaüstü / dizüstü bilgisayar) indirilerek, bu araçlarda doldurulması, çıktısının alınması, eklerinin temin edilmesi, onay/imza aşamalarının yürütülmesi ve ilgili idari birimlerimize teslim edilmesi öğrencinin yükümlülüğündedir.
4) Formların üst kısmında ki öğrenciye ait bilgiler alanı, Danışman, Dersin Sorumlu Öğretim Üyesi, Koordinatör, Komisyon Üyesi, Bölüm Başkanı Unvanı/Adı/Soyadı alanları ve renkli zemin vurgusuyla belirtilen alanlar (onay kutucukları hariç) öğrenci tarafından doldurulur ve imzalanır.
5) Öğrencinin danışmanı tarafından değerlendirilen talebi uygun görülürse danışman kendisine ayrılan alanı imzalar.
6) Formda ders sorumlusu öğretim üyesine ait alan bulunuyorsa, öğretim üyesi kendisine ayrılan alanda ilgili seçeneği işaretleyerek, imzalar.
7) Formda İntibak Komisyonu Üyesi, Erasmus/Farabi/Mevlana Bölüm-Fakülte Koordinatörlerine ait alan bulunuyorsa, ders eşdeğerliklerine ait alanlar ilgili personel tarafından doldurularak, imzalanır.
8) Bölüm Başkanı öğrencinin talebiyle ilgili görüşünü “Uygundur” veya “Uygun Değildir” alanını işaretlemek suretiyle belirtir ve imzalar.
9) Formların ekinde yer alan evraklar asıl suretli, ıslak imzalı ve onaylı olmalıdır.
10) Tüm aşamalarıyla tamamlanan dilekçe formu öğrenci tarafından ilgili birime teslim edilir.
BAŞVURU İŞLEMLERİNE YÖNELİK İŞ AKIŞI SÜREÇLERİ (Resmi Yazışmalar Süreci)
1) Evrak kayıt birimi sorumlusuna teslim edilen form ve ekinde yer alan belgeler tarayıcı aracılığıyla Üniversitemiz "Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi"ne (e-bys) aktarılır ve sistem tarafından gelen evrak numarası verilen evrak kayıt altına alınır.
2) Kayda alınan evrak, birim sorumlusu tarafından Bölüm Başkanının "Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi" görev tanımlamasına (e-bys) iletilir.
3) Bölüm Başkanı tarafına iletilen evrakı, yazışmaların tesis edilebilmesi için Bölüm İdari Sekreterine sevk eder.
4) Öğrencinin başvurusunu ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde değerlendiren danışmanın, dersi veren sorumlu öğretim üyesinin, Bölüm Başkanının, gerekli durumlarda Bölüm Kurulu’nun görüşü doğrultusunda Bölüm İdari Sekreteri tarafından düzenlenen yazı metni ekleriyle birlikte Dekanlık Makamına arz edilmek üzere Bölüm Başkanının elektronik imzasına sunulur.
5) Bölüm Başkanlığı’nın yazısını ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde yeniden değerlendiren Dekanlık Makamının, gerekli durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu’nun nihai görüşü doğrultusunda Dekanlık yazışma birimi sorumlusu tarafından düzenlenen yazı ve (veya) Fakülte Yönetim Kurulu karar metni, ilgili Bölüm Başkanlığı’nın yazısı ve ekleriyle birlikte Üniversitemizin ilgili Daire Başkanlığı’na arz edilmek üzere Dekanın elektronik imzasına sunulur.
6) Dekanlık Makamı'nın yazısını ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde nihai olarak değerlendiren Üniversitemizin ilgili Daire Başkanlığı, gerekli işlemlerin tesis edilmesi için ilgili birim sorumlusuna sevk eder.
7) İlgili Daire Başkanlığı birim sorumlusu gerekli işlemi gerçekleştirerek, süreci tamamlar.
Öğrenci Başvuru Formları | ||
FORMLAR (İndirmek İçin Başlıkları Tıklayın) |
KAPSAM | BAŞVURU SÜRESİ |
1) Kayıt Dondurma (İzinli Ayrılma) Formu
|
Kayıt dondurma gerekçelerinden birini taşıyanlar | "Ders Kayıtları" sürecinden önceki 2 hafta içerisinde |
Daha önce örgün eğitim veren önlisans / lisans programından mezun olan ve ÖSYM sınavları sonucunda Fakültemiz Bölümlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler |
"Ders Kayıtları" sürecinden önceki 2 hafta içerisinde | |
3) Mazeretli Ders Ekleme Formu
|
Sehven kayıtlanamadığı dersi(leri)ne devam şartını yerine getirenler |
"Danışman Onayları Süreci" bitiminden başlayarak ara sınavlar başlayana kadar |
4) Hatalı Ders Kaydı Düzeltme Formu
|
"Ders Kayıtları" ve "Danışman Onayları Süreci"nde hatalı ders kaydı yaparak, ders değişikliği talebinde bulunanlar | "Danışman Onayları Süreci" bitiminden başlayarak ara sınavlar başlayana kadar |
5) Bölüm Dışı Seçmeli Derse Kayıt Formu
|
Fakültemizin diğer Bölümlerinden seçmeli ders almak isteyenler | "Ders Kayıtları / Danışman Onayları Süreci" nde |
6) Hatalı Ders Saydırma İşlemi İptal Formu
|
Seçmeli derslerde yanlışlıkla yapılan ders saydırma işleminin iptal edilmesi talebinde bulunanlar | Genel zamanlı |
|
Sınav notunun yeniden değerlendirilmesine ilişkin talebi olanlar |
Notun transkripte yansıdığı tarihten itibaren en geç 15 gün içerisinde |
|
Raporlu olması nedeniyle ara (vize) veya dönem sonu (final) sınavına katılamayanlar |
Raporun bitiş tarihinden itibaren en geç 3 iş günü içerisinde |
|
Son dönem öğrencisi olup en fazla 2 dersten başarısız olanlar, Son dönem öğrencisi olup GANO' su 2.00'nin altında kalanlar |
Final sınavı notlarının transkripte yansıdığı tarihten itibaren başlayarak en geç tek çift sınavları başlamadan 2 gün öncesine kadar |
10) Üniversite Dışı Yaz Öğretimi Formu
|
Yaz öğretiminde diğer üniversitelerden ders almak isteyenler |
Yaz öğretiminde diğer üniversitede öğrenim görmeye gitmeden önce |
11) Yaz Öğretimi Misafir Öğrenci Formu
|
Diğer üniversitelere kayıtlı öğrencilerin yaz öğretiminde Fakültemiz Bölümlerinden ders almak isteyenler |
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasında ilan edilen tarihler aralığında |
12) Yaz Öğretimi Ücreti İadesi Formu
|
Yaz öğretimi ders kayıtları sürecinde kayıtlandığı ve ücretini yatırdığı dersleri asgari öğrenci sayısına ulaşmadığı için kapatılan derslere ait ödenen öğrenim ücretlerinin iadesini talep edenler | Yaz öğretimi ders kayıt aşamaları tamamlandıktan sonra |
13) % 10'luk Başarı Dilimi Harç İadesi Formu
|
Fakültemize bağlı bölümlerin II. öğretim programında öğrenim görmekte olan ve dönem sonunda %10’luk başarı dilimine giren öğrencilerin fazladan ödedikleri öğrenim ücretlerinin iadesini talep edenler |
Başarı listeleri ilan edildikten sonra |
14) Merkezi Puanla Yatay Geçiş Formu
|
ÖSYM puanıyla Fakültemiz Bölümlerine geçmek isteyenler |
Akademik Takvimde ilan edilen tarihler aralığında |
15/a) Erasmus Ders Eşleştirme Formu
|
Erasmus Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim göreceği üniversitede kayıtlanacağı derslerin müfredatındaki dersler yerine eşdeğerliliğinin yapılmasını talep edenler | Program kapsamında öğrenim göreceği üniversiteye gitmeden önce (dönem başında) |
15/b) Erasmus Not Belgesi Teslim Formu
|
Erasmus Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim gördüğü üniversitede kayıtlandığı derslere ait notların, müfredatındaki derslerin not alanına intibakını talep edenler | Program kapsamında öğrenim gördüğü üniversiteden dönünce (dönem sonunda) |
16/a) Mevlana Ders Eşleştirme Formu
|
Mevlana Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim göreceği üniversitede kayıtlanacağı derslerin müfredatındaki dersler yerine eşdeğerliliğinin yapılmasını talep edenler | Program kapsamında öğrenim göreceği üniversiteye gitmeden önce (dönem başında) |
16/b) Mevlana Not Belgesi Teslim Formu
|
Mevlana Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim gördüğü üniversitede kayıtlandığı derslere ait notların, müfredatındaki derslerin not alanına intibakını talep edenler | Program kapsamında öğrenim gördüğü üniversiteden dönünce (dönem sonunda) |
17/a) Farabi Ders Eşleştirme Formu
|
Farabi Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim göreceği üniversitede kayıtlanacağı derslerin müfredatındaki dersler yerine eşdeğerliliğinin yapılmasını talep edenler | Program kapsamında öğrenim göreceği üniversiteye gitmeden önce (dönem başında) |
17/b) Farabi Not Belgesi Teslim Formu
|
Farabi Öğrenci Değişimi Programı kapsamında öğrenim gördüğü üniversitede kayıtlandığı derslere ait notların, müfredatındaki derslerin not alanına intibakını talep edenler | Program kapsamında öğrenim gördüğü üniversiteden dönünce (dönem sonunda) |
18) Topluma Hizmet Uygulamaları (Formlar yönergenin içinde yer almaktadır.) | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dersi alan öğrenciler | Dersin sunulduğu dönem başında en geç 3. hafta sonunda |